27 oktober 2012

En dag är Roy död.

Alla ni som hittade hit via niotillfem har säkert redan läst om hennes lilla Vera (http://rodeo.net/niotillfem/2012/10/vera/)
Så himla hemskt och sorgligt och alla har vi gått igenom det på ett eller annat sätt.
Djur eller människa
hemskt.

Förra året hände en massa saker väldigt snabbt i vår familj och allt var väldigt tungt ett tag.
Då köpte jag boken Roy av Gro Dahle till alla i familjen för att jag tycker den är så himla fin 
och för att jag hoppades att den skulle hjälpa oss att bearbeta det som hade hänt.

Den handlar om en liten pojke som mister sin hund Roy och frågorna som följer..
Vad har egentligen hänt med Roy?
Är han i hundparadiset, återfödd, ett spöke eller ligger han bara nergrävd i marken?

Sjukt svåra frågor ur ett barnperspektiv.
Bilderna av Svein Nyhus är starka och dramatiska
jag älskar den.

Läs.





3 kommentarer:

  1. Fy, vad gulligt att göra det av dig. Det är hemskt att förlora ett husdjur, det är ju en familjemedlem:/

    SvaraRadera
  2. ja Elin det var en tung och sorglig höst förra året.Tack för den fina boken jag tittar i den då och då och blir både lite ledsen men ändå glad på samma gång. Kram

    SvaraRadera